Kontakta mig
Nettbuss har Nordens skönaste bussresor

Vår kund Nettbuss kör Nordens skönaste bussresor

29 mars 2017 |


Under flertalet år har vi haft förtroendet att hjälpa Nettbuss Travel med digital synlighet, främst att synas på Google. Bussarna är kända för sina extra sköna fåtöljer och för sin höga kundnöjdhet.

Nettbuss Travel AB hanterar varumärkena Nettbuss express och Nettbuss Bus4You som kör expressresor i Sverige, Norge och Danmark.

Ökad organisk synlighet och trafik till webben för Nettbuss

Vi har haft detta starka varumärke som kunder under flertalet år och webbplatsen har generellt ökat sin organiska synlighet mer och mer under dessa år.

Bussresor med hög trivsel och komfort

Den som någon gång rest med Nettbuss Bus4You vet hur skönt man sitter. Sex år i rad har bussarna av SKI (Svenskt Kvalitetsindex) utsetts som bästa resealternativet för persontransport.

– ”Det som utmärker Nettbuss Bus4You är att bussarna har en högre komfort”, berättar Anna-Karin Mooren som är marknadschef för Nettbuss Travel. ”Vi erbjuder sköna stora fåtöljer med stort benutrymme. Det finns en rad med singelsäten och en rad för dubbelsäte så att man kan välja att sitta för sig själv om man önskar.”

Nettbuss är ett av Nordens ledande bussbolag och koncernens huvudkontor, Nettbuss Sverige AB, har sitt huvudkontor i Göteborg.

Marknadsföringen innebär en mix av allt från Facebookinlägg och nyhetsbrev till hållplatsskyltar

De är två personer, inklusive Anna-Karin, som arbetar med marknadsfrågor på Nettbuss Travel. Hon hanterar allt ifrån att skapa text och grafiskt material, Facebookinlägg, nyhetsbrev och företagets webbplats till stripning av bussarna och hållplatsskyltar. Dessutom sitter hon i ledningsgruppen.

– ”Om jag ska säga vad som är roligast med jobbet så är det mixen”, berättar Anna-Karin. ”Även att i ledningsgruppen få arbeta med övergripande frågor. Och vi är ett riktigt bra gäng, det är tillsammans vi kan göra ett bra jobb.”

Google och Facebook är de viktigaste kanalerna

Nettbuss erbjuder resor för både företag och privatpersoner. Man kan chartra en buss och skräddarsy resor för ett event eller annat ändamål. Reser man i tjänsten kan man köpa pendlarkort som avtalskund och de sköna fåtöljerna tillsammans med WiFi och eluttag ger alla möjligheter att utnyttja resan till att jobba.

Den största kundgruppen är dock privatkunder.

– ”Privatpersoner är vår största marknad och de viktigaste kanalerna för oss att nå våra målgrupper är Google och Facebook”, säger Anna Karin.

Nettbuss bygger sitt varumärke på hög kvalitet, bra komfort och starkt miljötänk. Som de själva uttrycker det: ” Vi på Nettbuss lovar våra kunder att leverera en positiv upplevelse – både före, under och efter resan.”
Till Nettbuss’ webbplats

 

Vill ni också nå fler kunder via digitala kanaler? 

Läs mer HÄR!

Nya kunder via digitala kanaler


29 mars 2017