Kontakta mig
Kostnadsfri sökordsanalys

Sökordsanalys – vad skriver din målgrupp i sökfältet?

09 mars 2018 |


Varje dag görs mer än 45 miljoner sökningar på Google i Sverige. Vi googlar för att lösa problem, hitta information och för att hitta eller jämföra produkter och tjänster. Här finns en enorm mängd möjligheter för ert företag att bygga ert varumärke, bli hittade av nya kunder och sälja era tjänster eller produkter.

För att synas när potentiella kunder letar efter det ni erbjuder behöver ni veta vad de faktiskt skriver in i sökfältet – göra en sökordsanalys.

Sökfraser under början, mitten och slutet av köpresan

Vi på SEO DESIGN segmenterar ord och fraser från informationssökningar fram till dess att användaren är nära att göra en slutlig konvertering, som ett köp eller offertförfrågan.
Vi använder detta ramverk för att segmentera sökfraser under köpresan:

  • See: Sökfraser som är frågor, användaren undersöker eller söker information. Med dessa typer av sökord kan ni nå ut med ert varumärke väldigt tidigt i en kunds köpprocess!
  • Think: Används när användaren har ett tydligt intresse av att konsumera en viss produkt eller tjänst.
  • Do: Sökfraser i Do-segmentet är mer specifika sökord som används senare i köpprocessen strax innan beslut.

 

Vill du ha hjälp att analysera dina kunders sökbeteende och utvecklas online?


09 mars 2018