Kontakta mig
Abecita ny kund hos SEO DESIGN

Ökad synlighet på Google i fokus hos Abecita

23 februari 2017 |


Abecita har under många år levererat bad- och underkläder av hög kvalitet till den skandinaviska kvinnan. Produkterna utformas med fokus på passform, funktion och komfort. I linje med en stor satsning på onlinemarknadsföring och e-handel har vi fått glädjen att hjälpa detta anrika Boråsföretag!

Abecita AB i Borås har en lång tradition och specialistkompetens inom design av underkläder och badkläder. Företagets erbjudande bygger på att leverera funktion och passform som även ska få kunden att känna sig vackrare än någonsin. Här hittar man bland annat anpassad design för amning och för bröstopererade kvinnor som bär proteser.

E-handeln kommer att utökas kommande åren

Den största delen av försäljningen sker genom återförsäljare. Produkterna säljs i flera olika webbshoppar samt ute i butiker som exempelvis Twilfit, NK och specialbutiker inom underkläder.

Abecita driver även en egen e-handel sedan 2013, något de planerar att utöka.

– ”Det ligger ju i tiden och allt fler vill handla online”, säger Pauline Mämpel som är ansvarig för den digitala marknadsföringen och e-handeln.

Webbplatsen fungerar idag som marknadsfönster och säljkanal, både mot konsumenter och återförsäljarna. Det har blivit oerhört viktigt att tänka på sökoptimering och synlighet online. Abecita inkluderar självklart detta i sin marknadsföringsstrategi och anlitade under 2016 en SEO-byrå för första gången.

– ”Vi hade tyvärr lite tajt budget då och kunde inte satsa så mycket som vi ville”, berättar Pauline.

Grundarbete på webbplatsen följt av löpande optimering och strategi

Hon hade redan då träffat SEO DESIGN och fått ett gott intryck, men valde en byrå som hade en mer passande prisbild just då. När budgeten och förutsättningarna sedan förändrades, återupptogs samtidigt kontakten med SEO DESIGN och det är nu dags att växla upp. Först kommer ett grundarbete göras på webbplatsen och därefter kommer den löpande att optimeras för ökad synlighet och trafik.

Ökad trafik och bättre mobil upplevelse

För en mer sökmotoranpassad sajt har de under en tid arbetat med att byta ut sidmallarna och fokusera på mobile first. Pauline ser i Google Analytics att merparten av deras trafik kommer från mobila enheter, i synnerhet från Facebook. Dock är avvisningsfrekvensen ganska hög just från mobila enheter och i takt med att fler i deras målgrupp även ofta köper via dessa enheter, behöver de göra webbplatsen mer mobilvänlig.

Pauline jobbar även med att skriva unika texter på sidorna, något de inte gjort så mycket innan. Dessutom har ungefär 90 procent av produkterna på sajten har inget SEO-tänk i dagsläget och hennes förväntningar av detta samarbete är att få stöd och kunskap inom hur produkttexter ska se ut.

I övrigt får SEO-projektet ges en del tid och utvärderas efter hand.

– ”Sökmotoroptimering är ett långsiktigt projekt och vi står precis vid uppstart så det är svårt att säga något nu. Men det känns bra, vi har haft en bra kommunikation. Allt har varit väldigt tydligt och smidigt i processen med SEO DESIGN”.

Innovativ design, funktion och passform kännetecknar Abecita AB

Abecita AB startade 1932 som AB Coresettindustri och tillverkade då bland annat strumphållare, bysthållare, sanitetsgördlar och, korsetter. Bolaget använde då varumärket Cid som sedan blev abc och senare kom att heta heta Abecita. Sedan början på 1980-talet ingår de i Swegmarkkoncernen och Abecita äger i sin tur även Salming Underwear.

Abecitas idé och vision är att vara den ledande skandinaviska specialisten för feminina bad- och underkläder för kvinnan. Med innovativ svensk design och specialistkunskaper hjälper man kvinnor med krav på passform och funktion att bli vackrare än någonsin.

 

Vill du också växla upp er digitala marknadsföring?

LÄS MER HÄR!


23 februari 2017


Relaterade Inlägg