Kontakta mig
Köpresan och innehållet i olika kanaler

Köpresan del 2: Innehållet som leder fram till köp online

01 augusti 2017 |


Före sommaren gick vi igenom konsumentdata för vilka kanaler som påverkar mest i de olika faserna fram till köp online. Nu är det dags att gå igenom hur du anpassar budskap och innehåll i vardera kanal under denna köpresa.

Vad ger potentiella kunder mest värde i e-postmarknadsföring alldeles i början av köpresan, innan hen ens är medveten om sitt behov? Vad söker vi för svar på Google när vi ska avgöra vem vi ska köpa av?

Ge din målgrupp vad de söker i de olika faserna

I varje kanal bör vi erbjuda innehåll som ger värde och driver potentiella kunder framåt i alla faser av köpresan. Denna guide ger dig förslag på hur du tänker när du anpassar innehållet i varje kanal i form av trafikkälla till webbplatsen, samt möjlighet att vässa innehållet lite extra efter hur din målgrupp beter sig online. Vi gick igenom några utvalda branscher i del 1 och är det så att du missade den så kan du ladda ned den här.

Vi fortsätter använda oss av ramverket See-Think-Do-Care när vi tar upp köpresans faser och den här guiden fokuserar på faserna fram till köp: See – Think – Do.

Fyll i dina uppgifter här nedan så skickar vi dig guiden kostnadsfritt!


01 augusti 2017